L'escola viatja a Munich (Erasmus+ COEDU)

Actualizado: 2 nov 2021

En el marc del projecte Erasmus + COEDU, des de l’escola hem començat la primera de les mobilitats que portarem a terme durant el curs. En aquesta ocasió hem visitat Munic.

El primer dia, vam ser rebuts per la Maria Jesús Cervero, coordinadora de mobilitats de

Munic, qui ens va fer una presentació de caràcter teòric sobre el sistema educatiu de Baviera, per tal de comprendre el context. En acabar, vam visitar un centre de formació de docents per entendre millor el procés a seguir per tal de treballar a les kita (l’equivalent a les Escoles bressol i d’Educació Infantil). En podeu donar una ullada a l’enllaç de la notícia del CRP referent al primer dia.

El segon i tercer dia vam poder dur a terme el “job shadowing”, visitant centres d’Educació infantil (kita) per tal d’observar el funcionament i veure com es treballa.

Resulta emocionant comprovar la quantitat de recursos que disposen, tant en l’àmbit d’infraestructures com personal (tot de caràcter públic), però també com la filosofia i la metodologia pot arribar a ser xocant en contrapunt a la catalana. L’etapa de 0 a 6 anys és una etapa tranquil·la, sense massa estímuls decoratius o produccions a les parets, amb tempos molt més espaiats per un aprenentatge únicament motor i d’autonomia, on no hi ha continguts d’àmbit lingüístic o matemàtic, alliberant a la canalla de la pressió i centrant-se exclusivament en l’autoconeixement i el desenvolupament personal.

Val a dir, que tot i que en perspectiva de gènere les escoles catalanes estem més avançades, la inclusió d’alumnat amb necessitats educatives especials o d’origen i cultural és més integradora, gràcies en part, a aquesta diferència de recursos ja esmentada. Podreu trobar més informació de la segona jornada en aquest enllaç.

La darrera jornada, en acabar les visites a centres vam procedir a fer una avaluació de l’experiència juntament amb les col·laboradores de Munic.

Totes vam quedar molt satisfetes en general, tot i remarcar que haguéssim desitjat visitar també centres de Primària, per tal de veure el procés a una educació més centrada en els continguts més tradicionals (Llengües, Matemàtiques, Medi…)

Podeu consultar aquesta jornada en l’enllaç de la notícia del CRP.

Podeu veure més articles de l'escola dins del promrama Erasmus+CoEdu visitant aquest enllaç.